ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.

Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság üzemelteti a https://algasystem.hu/ weboldalt.

A https://algasystem.hu/ weboldal használatát és az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság termékei megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg, azt figyelmesen olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak tartalmát megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: „Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta.”

AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!

  1. § CÉGADATOK

A Kereskedő neve: ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság
A Kereskedő képviselője: Lele Lajos Sándor ügyvezető
A Kereskedő székhelye: 6756 Tiszasziget, Kossuth utca 43.
A Kereskedő levelezési címe: 6756 Tiszasziget, Kossuth utca 43.
A Kereskedő Cg. száma: 06 09 026298
A Kereskedő adószáma: 28777782-2-06
A Kereskedő bankszámlaszáma: (CIB Bank Zrt.) 10700158-72252877-51100005
Email: info@algasystem.hu
A Kereskedő telefonszáma: + 36 70 342 1203
Telefonos ügyfélszolgálat: Hétfő – Péntek: 9.00-16.00-ig

A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
Dotroll Kft.
1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
+3614323232
support@dotroll.com

2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

a.) Kereskedő: ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság
b.) Vásárló: aki az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság termékeit megrendeli.
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
g.) Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44

FOXPOST Zártkörűen Működő Részvénytársaság
3300 Eger, Maklári út 119.
Cégjegyzékszám: 10-10-020309
Adószám: 25034644-2-10

3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

a.) A vásárló a kereskedő https://algasystem.hu/ weboldalán illetve az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság által üzemeltetett Facebookon megtekintheti a termékeket.
b.) A szerződés nyelve magyar.
c.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság által a honlapon megjelenített képek illusztrációk.
d.) A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes regisztráció.
e.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.

4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)

a.) A fogyasztó a kereskedő https://algasystem.hu/ weboldalán rendelheti meg a termékeket, válassza ki az Önnek megfelelő terméket.
b.) Amennyiben valamelyik termék felkeltette az érdeklődését, és azt meg kívánja vásárolni, akkor kattintson a termék megnevezésére majd a „ KOSÁRBA TESZEM ” gombra. Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket kíván megrendelni, növelje vagy csökkentse a darabszámot a „ + ” vagy ” – „ gombra kattintással vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket meg kíván rendelni.
c.) Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra. A kosárban megtekintheti a kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát valamint azok vételárát. A „ KOSÁR ” ikon a weboldal jobb felső sarkában is megtalálható.
d.) Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt is megteheti, ebben az esetben nézelődjön tovább a https://algasystem.hu/ weboldalán vagy kattintson a „ PÉNZTÁR ” gombra amennyiben megrendelését véglegesíteni kívánja.
e.) Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi „ +” vagy „ – ” ikonra kattintva módosíthatja a termék(ek) darabszámát.
f.) Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a piros „ X” ikonra kattintással. Amennyiben a kosár tartalmát frissíteni szeretné kattintson a „ KOSÁR FRISSÍTÉSE ” gombra. A kuponkód megadására is ezen a felületen van lehetőség.
g.) Amennyiben folytatni kívánja a vásárlást kattintson a „ VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA ” amennyiben a megrendelést véglegesíteni kívánja kattintson a „ TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ ” gombra.
h.) Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:

Átvételi mód:

Személyes átvétel esetén a webáruházon keresztül csak online bankkártyás fizetésre vagy közvetlen banki átutalással van lehetőség.

i.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44


FOXPOST Zártkörűen Működő Részvénytársaság
3300 Eger, Maklári út 119.
Cégjegyzékszám: 10-10-020309
Adószám: 25034644-2-10


j.) Szállítási díj:

A kötelezően előírt csomagszállítási szolgáltatás és azok díjai nem tartalmaznak semmilyen egyéb (úgynevezett addícionális) költségelemet, ezért szükséges kezelési költséget beállítanunk a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság általi kiszállítás esetén.

Ezt követően kérjük kattintson a „ TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ ” gombra

k.) Amennyiben kiválasztotta az átvételi módot, adja meg elérhetőségi adatait (e-mail címét és telefonszámát) valamint számlázási adatait (név, cím, céges megrendelés esetén adószám) valamint amennyiben a szállítási adatait ezektől eltér akkor ezt is jelölje, majd válassza ki a fizetési módot.

A vételár kifizetésének módjai:

a.) közvetlen banki átutalással
b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor (utánvét)
c.) bankkártyával online

l.) A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság által megküldött számlát követően annak CIB Bank Zrt. -nél vezetett 10700158-72252877-51100005 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelés számát fel kell tüntetni.

A vásárlónak 24 (huszonnégy) óra áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 24 (huszonnégy) órán belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton értesítést küldünk.

m.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat.

A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/

Az érintett felelős a megadott bankkártya adatok helyességéért. Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság felhívja az érintett figyelmét, hogy a bankkártya adatait saját kezűleg rögzítse a rendszerben és minden esetben ellenőrizze le az e-mail címére érkező visszajelzést.

A fizetési tranzakció szabályos lebonyolítását, a bankkártya adatok kezelését, az adatok titkosítását és a folyamat biztonságát a Bank végzi és biztosítja.

n.) Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni, szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.
o.) Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson a „ MEGRENDELÉS ” gombra azzal, hogy ezen gombfunkció aktiválása fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés véglegesítése előtt szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is a megfelelő négyzet kijelölésével.
p.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után.

A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.

q.) Ezt követően ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság a megrendelt termék(ek)et összesíti és ezt elektronikus üzenetben, visszaigazolásként küldi meg a rendelés során megadott elektronikus levelezési címre a számlával együtt, amennyiben közvetlen kifizetés történt.
r.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
s.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött a termék(ek) vételárát megfizette és a kereskedő a megrendelést visszaigazolta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára továbbá a megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és a teljesítési határidő.
t.) Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a megrendelés visszaigazolásának időpontjáig van lehetőség, minden egyéb esetben a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.

A rendelés visszavonása érdekében kérjük haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel annak
+ 36 70 342 1203 ügyfélszolgálati telefonszámán nyitvatartási időben vagy az info@algasystem.hu elektronikus levelezési címén.

u.) Adatbeviteli hibák kijavítása:

6. § FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

a.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság az árváltoztatás jogát fenntartja.
b.) A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat terheli.
c.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
d.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
e.) Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Átvételi mód:

Személyes átvétel esetén a webáruházon keresztül csak online bankkártyás fizetésre vagy közvetlen banki átutalással van lehetőség.

g.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44


FOXPOST Zártkörűen Működő Részvénytársaság
3300 Eger, Maklári út 119.
Cégjegyzékszám: 10-10-020309
Adószám: 25034644-2-10


h.) Szállítási díj:

i.) Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz a csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva a kereskedő nem fogad el.

Amennyiben a csomagot sérült állapotban kapta kérjük készítsen fotót a küldeményről több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni. Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket az info@algasystem.hu e-mail címre küldje el, a sérülés szöveges leírásával együtt.
j.) Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a kiszállítási címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.

k.) Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül átvételre, a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan felmerülő teljes kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő visszaérkezésétől számított 8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem
teljesíti.
l.) Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – korábban nem kerül átvételre és ezzel a vásárló a kereskedőnek kárt okozott, a vásárló köteles a következő megrendelését közvetlen banki átutalással vagy online bankkártyával (Barion) előre rendezni, ellenkező esetben a megrendelés automatikusan törlésre kerül.
m.) A vételár kifizetésének módjai:

a.) közvetlen banki átutalással
b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor (utánvét)
c.) bankkártyával online

A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság által megküldött számlát követően CIB Bank Zrt. -nél vezetett 10700158-72252877-51100005 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelés számát fel kell tüntetni.

A vásárlónak 24 (huszonnégy) óra áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 24 (huszonnégy) órán belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton értesítést küldünk.

n.) ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat.

A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/

Az érintett felelős a megadott bankkártya adatok helyességéért. Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság felhívja az érintett figyelmét, hogy a bankkártya adatait saját kezűleg rögzítse a rendszerben és minden esetben ellenőrizze le az e-mail címére érkező visszajelzést.

A fizetési tranzakció szabályos lebonyolítását, a bankkártya adatok kezelését, az adatok titkosítását és a folyamat biztonságát a Bank végzi és biztosítja.

7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

Ebben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.

e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:

a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

b.) A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

c.) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

1. 2 (két) évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
2. 2 (két) évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

d.) A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű
teljesítés):

1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és
egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:

1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény – és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a
biztonságosság tekintetében –, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást –; és
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:

1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
3. a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

e.) Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.

f.) Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

g.) Kellékszavatossági jogok:

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

h.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:

1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

i.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
j.) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
k.) A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

l.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

m.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.

n.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

o.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben
tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
p.) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
q.) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
2 .a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:

a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

3./ JÓTÁLLÁS:

a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki.

b.) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

c.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

d.) Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.

Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

e.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:

f.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

g.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

h.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

i.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

j.) Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

k.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

l.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

m.) A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

n.) Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

o.) Önkéntes jótállás esetén:

Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.

n.) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

m.) A jótállási igény érvényesítése:

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

8. § PANASZKEZELÉS

a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:

b.) ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.

c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani:

A Kereskedő levelezési címe: 6756 Tiszasziget, Kossuth utca 43.
E-mail: info@algasystem.hu

d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni.

Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja.

Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.

f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.

g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője
Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10.
Telefon: +36-28/529-190
E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Hatósági Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.
Telefonszám: +36 62 680 530
Telefax: +36 62 680 531
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu

További információ:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu

h.) Békéltető testület:

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § – 37/A. § tartalmazza.

A békéltető testületek felsorolása:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím:
kerelem@baranyabekeltetes.hu,
info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525,
(76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím:
bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen
Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím:
bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61.
II. emelet 240.
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u.
2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
(42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-
25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testületek illetékességi területe:

Békéltető testület
neve
Békéltető testület székhelyeIlletékességi terület
Budapesti Békéltető
Testület
BudapestBudapest
Baranya Vármegyei
Békéltető Testület
PécsBaranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye
Borsod-AbaújZemplén
Vármegyei
Békéltető Testület
MiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád
Vármegyei
Békéltető Testület
SzegedBékés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei
Békéltető Testület
SzékesfehérvárFejér vármegye,
Komárom-Esztergom
vármegye,
Veszprém vármegye
Győr-MosonSopron Vármegyei
Békéltető Testület
GyőrGyőr-Moson-Sopron
vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
Hajdú-Bihar
Vármegyei
Békéltető Testület
DebrecenJász-Nagykun-Szolnok
vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye
Pest Vármegyei
Békéltető Testület
BudapestPest vármegye

A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető testület számára. A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90 (kilencven) napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja.

Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a
200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint -ot, vagy ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott. A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:

A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

j.) Bírósági eljárás:

Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

a.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

b.) A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.

c.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni.

A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

d.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

e.) A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

f.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.

g.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.

h.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:

1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.

10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

b.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:

1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

11. § ADATVÉDELEM

Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.

12. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

a.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni.

b.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az irányadóak.

c.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság internetes honlapját https://algasystem.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.

d.) Az ALGA-SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt közzétenni.

e.) Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

f.) Jelen ÁSZF a mai napon lép hatályba.

Szeged, 2025. január 01.

Iratkozz fel hírlevelünkre!
1000 Ft -os kupont adunk!

(Csak új feliratkozás esetén.)

E-mail feliratkozás