Alga System

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK – Alga System Kft

 

Az aktuális ÁSZF folyamatosan elérhető a weboldalon, illetve letölthető az alábbi linkről.

 

 

  1. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA:

 

Jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya a https:// algasystem.hu címen elérhető webhelyre (továbbiakban: webhely), ennek keretében a webhelyen keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra, illetve minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a webhelyen keresztül történik.

 

A megrendeléssel és visszaigazolással létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Szolgáltató nem iktatja és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető. (Jelen dokumentum címe alatt található link használatával letölthető.)

 

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a webhelyen található elektronikus áruházon (továbbiakban webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Erre tekintette a jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire, továbbá a AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

A jelen ÁSZF a webhelyen történő elhelyezéstől hatályos és határozatlan időre szól. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et a Felhasználók weboldalon keresztül történő előzetes értesítése mellett. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 10 (tíz) nappal a weboldal felületén közzéteszi. Felhasználók a termék megrendeléssel elfogadják, hogy rájuk nézve a webhely használatával kapcsolatos valamennyi szabályozásra automatikusan érvényes.

 

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webhelyének, továbbá bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a webhely terjesztésének tekintetében. Tilos a webhelyen megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

A weboldal működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a Szolgáltató a megadott elérhetőségeken rendelkezésre áll.

 

  1. SZERZŐDŐ FELEK MEGHATÁROZÁSA

 

 

2.1. A Szolgáltató meghatározása:

 

Alga System Kft.

 

Cégjegyzékszám: 06-09-026298
Adószám:  28777782-2-06

Székhely:  6756 Tiszasziget, Kossuth utca 43.

 

2.1.1. Szolgáltató az alábbi elérhetőségeken működteti ügyfélszolgálatát:

 

Telefon: +36204106311

E-mail: info@algasystem.hu

A hét minden napján 08.00 és 16.00 óra között.

 

 

2.2. A Felhasználó meghatározása:

 

A szerződési feltételek elfogadásával létrejövő szerződés felei, egyrészről a Szolgáltató, másrészről minden jogképes természetes személy – a továbbiakban Felhasználó –, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

A jelen szerződési feltételek keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai szerint kötheti meg.

 

 

 

  1. RENDELÉS FELTÉTELE, MENETE

 

3.2. Megrendelés folyamata

 

A webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül.

 

Felhasználó a webhely felső sávjában találja a „Termékek” menüpontot, ahol a teljes terméklista megtalálható. A kiválasztott terméket kosárba helyezi, a termék mellett látható „Kosárba” fülre kattintva. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a webáruház jobb felső sarkában található „Kosár megtekintése” fül alatt. Ugyanezen menüpontban a Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát a termék mellett a + és – gombokkal tudja beállítani, valamint itt törölheti a kosár tartalmát is. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.

Amennyiben a kosárba mást nem kíván helyezni, nyomja meg a „MEGRENDELÉS” gombot.

 

Felhasználónak ezt követően a Kapcsolattartó és Számlázási adatait kell megadni.  Amennyiben a Számlázási és a Szállítási adatai eltérnek, úgy a Szállítási adatokat is meg kell adnia.

Felhasználónak ezt követően a Fizetés módját kell megadni.

 

A megrendelés véglegesítéséhez az adatok megadásán túl Felhasználónak az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót el kell fogadnia a jelölőnégyzet kipipálásával, valamint tudomásul kell vennie, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár. Ezt követően a Megrendelés gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

 

A Felhasználó által elküldött megrendelés megérkezését késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail Felhasználó által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat: számlázási és szállítási információk, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

 

A fizetendő végösszeget a megrendelést visszaigazoló e-mail, valamint az elektronikus Számla tartalmazza.

Szolgáltató a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát alkalmaz. Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. Szolgáltató árai forintban értendők, a számla nem kerül papír alapon kézbesítésre, hanem a megrendelés beérkezését követően automatikus emailben kerül kiküldésre.

 

3.3. Fizetési módok

Utánvétel: a Felhasználó a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor tudja kiegyenlíteni készpénzben vagy bankkártyával. Az utánvét költsége: br. 1500 ,- Ft.

 

 

Az utánvét díja abban az esetben is felszámításra kerül, ha a megrendelés összege miatt a kiszállítás ingyenes!

 

Banki előre utalás: a Szolgáltató CIB bank 10700158-72252877-51100005

számú bankszámlaszámra.

 

 

3.4. Szállítási módja és költsége

Személyes átvételre a Globál 21 Kft. székhelyén van lehetőség: 6723 Szeged, Tápai utca 24.

 

A kiszállításra postai úton van lehetőség. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítését a Magyar Posta  végzi.

A szállítási költség egységesen: 2023. március 31.-ig ingyenes.

Amennyiben Felhasználó utánvéttel szeretne fizetni, úgy a szállítás költsége: 0 Ft + 1500,- Ft készpénzes utánvét díja)

 

 

Az utánvét díja abban az esetben is felszámításra kerül, ha a megrendelés összege miatt a kiszállítás ingyenes!

 

Szolgáltató külföldi címre történő rendelés esetén nem teljesíti a megrendelést.

 

 

 

3.5. Adatbeviteli hibák

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Törölni tud a kosárból is vagy a mennyiséget is meg tudja változtatni a darabszám pontos beírásával. Felhasználó egyéb hibák javítását kérheti az fannydrogeria@gmail.com e-mail címre küldött üzenettel.

 

 

3.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, legkésőbb 48 órán belül visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

 

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között.

Az adásvételi szerződés nem a rendelés leadása, hanem a Szolgáltató általi visszaigazolása pillanatában köttetik meg, amikor a Felhasználó számára hozzáférhetővé válik. Ebben a pillanatban keletkeznek a Felhasználó és a Szolgáltató közötti kölcsönös jogok és kötelezettségek. Ezen jogokat és kötelezettségeket az adásvételi szerződés és az adásvételi szerződés részét képező jelen ÁSZF tartalmazza.

 

Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Kérjük, ellenőrizze spam beállításait, illetve a különböző automata mappákat, mert visszaigazoló levelünk emiatt elkerülheti figyelmét!

 

Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, vagy 24 órán belül a visszaigazoló e-mailt nem kapta meg, azt a megrendelés időpontjától számított 24 órán belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Amennyiben a Felhasználó ezt elmulasztja, az ebből eredő következményekért a Szolgáltató nem felel, ami azt is jelenti, hogy a Felhasználó viseli az ebből adódó szállítási vagy egyéb költséget.

 

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

 

 

  1. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

A megrendelések feldolgozása a hét minden napján 08.00 és 16.00 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-3 munkanap.

Azon termékek esetén, amelyek rendelésre készülnek, vagy nincsenek készleten – pl.: ……………………………?……………….. – a teljesítési határidő 15-20 munkanap.

 

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríti.

 

Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

 

 

 

  1. TERMÉK ÁRA

 

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban, értendők, tartalmazzák a törvényben előírt Áfát (bruttó árak), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. A megrendelési folyamat során a pontos szállítási költséget jelzi a rendszer.

 

A Webáruház felületén a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.

 

Ha a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Szolgáltató azonnal tájékoztatja a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

Amennyiben a webhely felületén mindenki számára nyilvánvaló tévedés miatti hibás ár (pl. „0” vagy „1” Ft-os ár vagy az adott termék mindenki számára nagyságrendileg nyilvánvaló árkategóriájától nagyságrendben eltérő, pl. 10.000 Ft. helyett 1000 vagy 100 Ft-os nagyságrendű ár) kerül feltüntetésre, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, ez esetben a hibás árral feltüntetett termékre vonatkozóan nem jön létre szerződés. Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében az adott ügylettel érintett Felhasználó új megrendelés leadásával helyes áron megrendelheti a terméket. Felhasználó elektronikus úton leadott megrendelése a vásárlásra történő ajánlattételnek minősül, amit még nem köteles teljesíteni a Szolgáltató. Az első, automatikusan küldött visszaigazolás csak a megrendelés beérkezésének tényét igazolja. A megrendelés elfogadására mindig a második, nem automatikusan kiküldött visszaigazolásban kerül sor, ezzel jön létre a szerződés. A hibás ár feltüntetése esetén a második visszaigazolás kiküldése, ezzel a megrendelés elfogadása előtt kerül sor a helyes ár egyeztetésére.

 

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

 

 

 

  1. ELÁLLÁS JOGA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

6.1. Elállás

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

 

Fogyasztó a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

A Fogyasztó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján (pl postán, telefonon, a jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségeken), vagy az ebben a pontban feltüntetett nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Szolgáltató elállás esetén csak sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszajuttatását követően fizeti vissza a teljes vételárat. Szolgáltató, elállási jog érvényesítése esetén átvizsgálja a beérkező csomagot, és amennyiben hiányosan vagy a termék jellegének, tulajdonságának megállapításához szükséges használatot meghaladóan került használatba vételre, az értékcsökkenés mértékével arányosan csökkentett vételárat fizeti vissza. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríti a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült egyéb költségeket, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató a szállítási díjat csak a teljes rendeléstől való elállás esetén téríti vissza.

 

Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat – mintát is, de nem kötelező:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor . Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

 

  1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: *

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

———————-

 

 

A termék Szolgáltató címére történő visszaszállításának költsége a Szolgáltatót terheli. Az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen költség nem terheli.

 

A termék(ek) vételárát és a szállítási költséget (illetőleg a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget) a Szolgáltató csak abban az esetben téríti vissza, ha a Fogyasztó a terméke(ke)t sérülésmentesen, megfelelő csomagolásban átadta a Szolgáltató elszállítást intéző megbízottjának.

 

Amennyiben Fogyasztó a megvásárlást követően használatba vette a terméket, már nem állhat el a vásárlástól. A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Fogyasztónak, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését. A Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó kárainak megtérítését.

 

A visszatérítés során a Szolgáltató banki átutalásos fizetési módot alkalmaz. Amennyiben a Fogyasztó ragaszkodik más fizetési módhoz, a választott fizetési mód esetlegesen felmerülő költsége őt terheli.

 

A Fogyasztó elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. (pl. étrendkiegészítő)
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

 

 

 

6.2. Szavatosság

 

6.2.1. Kellékszavatosság

Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Fogyasztó a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztó az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha Fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Fogyasztó a kellékszavatossági igényét Szolgáltatóval szemben érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A szavatossági igény leértékelt árú esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben Szolgáltató nem jelölte meg a leértékelés okát. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

 

 

6.2.2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

6.3. Jótállás

Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000 forintnál drágább tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet, de kedvezőbb feltételekkel érvényesíteni. A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadása. Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Fogyasztó nem érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát a termék helytelen tárolása, helytelen kezelése, rongálása okozta.

 

 

  1. FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA

 

Szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon dönt a Felhasználó ajánlatkérésének, megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. Szolgáltató az ebből fakadó károkért való felelősségét kizárja.

 

Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért való felelősségét kizárja.

 

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

 

A szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill. következtek be:

 

  • az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémákért;
  • az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást
  • bármilyen adatvesztésért;
  • bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  • a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
  •  

A szolgáltató bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

 

 

 

  1. PANASZKEZELÉS, JOGVITÁK

 

Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el.

 

8.1. Panasz

 

Felhasználó a Szolgáltató magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás vagy minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon, és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz a 2. pontban megjelölt elérhetőségek valamelyikén.

 

Szóbeli panasz esetén a sérelem elintézésére a Szolgáltató a lehetőségekhez mérten azonnal helyben intézkedik, illetve megadja a szükséges felvilágosítást. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet három évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel. A Szolgáltató a panaszt kivizsgálja, és a panasz benyújtásának időpontjától számított lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 naptári napon belül a Felhasználónak írásban válaszol.

 

Felhasználó a szolgáltatás minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó panaszával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat:

 

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ

 

Postacím:       1440 Budapest Pf. 1.

Telefon:          +36 1 896 77 47

E-mail:            info@magyarefk.hu

Webhely:        http://www.magyarefk.hu

 

Felhasználó a szolgáltatás minőségével, biztonságosságával, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti:

Az eljárásra a fogyasztó – Magyarországi – lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

 

 

 

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető testület:    

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület http://www.bekeltetes-csongrad.hu/

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Fax: +36-62/426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület.

Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokról és kötelezettségekről.

 

Európai Bizottság online vitarendezési platformja

 

Bővebb információ: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks

 

 

10.2. Jogviták rendezése bírósági eljárás útján

 

A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, szerződő felek a Szegedi Járásbíróság, illetve a Szegedi Törvényszék illetékességét kötik ki a jogvita bírósági úton történő rendezésére.

 

 

10.3. Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet

 

Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

 

Cím:                1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.

Postacím:        1363 Budapest, Pf.: 9.

Telefon:          +36 1 391 1400

Fax:                 +36 1 391 1410

E-mail:            ugyfelszolgalat@naih.hu

 

 

 

  1. SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK MÓDOSÍTÁSA, A WEBHELY ÜZEMELTETÉSÉNEK BEFEJEZÉSE

 

11.1. Szerződési feltételek módosítása

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa, amennyiben ez jogi vagy objektív okokból szükséges, mely módosítás azon naptól hatályos, amikor a módosítás szövege online hozzáférhetővé válik a webhelyen.

A módosításkor folyamatban lévő megrendeléseket, szolgáltatásokat a megrendelésekor érvényes szerződési feltételek szerint kell teljesíteni.

A megrendelésekre minden esetben az azok leadásakor érvényes feltételeket kell alkalmazni.

 

11.2. A webhely üzemeltetésének befejezése

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a webhely üzemeltetését bármikor előzetes bejelentés és indoklás nélkül felfüggessze, vagy annak véget vessen. Szolgáltató különösen abban az esetben él ezzel a lehetőséggel, ha technikai okból (pl. vírus a számítógépes rendszerben, beavatkozás vagy hiba a hardverben vagy szoftverben) vagy jogi okból a felhasználás további zavartalan folytatása nem biztosítható. Amennyiben ezt valamely Felhasználó magatartása idézte elő, Szolgáltató az adott személytől követelheti a keletkezett kár megtérítését.

 

 

 

  1. ADATKEZELÉSI SZABÁLYOK, ADATVÉDELEM

 

Lásd az Adatkezelési tájékoztatót, melyben írtak részét képezik jelen szerződési feltételeknek.

 

 

ALGA-SYSTEM  Kft., 2022.

 

Cookie szabályzat

Alább olvashatja a jelen honlappal kapcsolatos legfontosabb cookie (süti) szabályozásokat.

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?

A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

A cookie-k típusai

Munkamenet cookie: ezek a cookie-k ideiglenesen aktiválódnak, amíg a böngészés folyik. Azaz, attól a pillanattól, amikor a felhasználó megnyitja a böngésző ablakot, addig a pillanatig, amíg be nem zárja azt. Amint bezárul a böngésző, minden munkamenet cookie törlődik.

Állandó cookie:ezek a cookie-k a felhasználó eszközén maradnak a cookie-ban meghatározott ideig. Minden alkalommal aktiválódnak, amikor a felhasználó meglátogatja a weboldalt.

Saját cookie 

Ezeket a cookie-kat az a weboldal hozzá létre, amelyet a felhasználó egy bizonyos időben éppen meglátogat.

Harmadik fél cookie

Amikor egy felhasználó meglátogat egy oldalt, egy másik fél aktiválja a cookie-t a honlapon keresztül.
Milyen sütiket használunk és miért?

Feltétlenül szükséges cookie

Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak honlapon történő mozgásban, megjegyzik a felhasználó egyes oldalakon végzett műveleteit. Ezen cookie-k nélkül a szolgáltatások nem működnének. Ezek a cookie-k nem tárolnak olyan adatokat a felhasználóról, hogy milyen oldalakat nézett meg az interneten, vagy amelyeket marketing célból lehetne felhasználni.

A feltétlenül szükséges cookie-kat az alábbiakra használjuk

  • Emlékszik a begépelt információkra a megrendelések oldalain, amikor a felhasználó különböző oldalakra navigál a böngészés ideje alatt;
  • Emlékszik a megrendelt termékekre, szolgáltatásokra, miután kijelentkezik a weboldalról;
  • Felismeri a felhasználót, ha bejelentkezik a weboldalunkra;
  • Meggyőződik róla, hogy a felhasználó megfelelő szolgáltatáshoz kapcsolódik, miután néhány dolgot módosítottunk a weboldal működésén
  • Elirányítja a felhasználót különböző szolgáltatások applikációihoz, vagy speciális szerverekhez.
  • Ezen cookie-k elfogadása feltétele honlapunk megfelelő használatának, így ha a felhasználó kikapcsolja ezeket a cookie-kat, nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését, illetve a megfelelő biztonságot oldalunk használata során.

Teljesítményt biztosító cookie-k: információkat gyűjtenek arról, hogy a felhasználó hogyan használja weboldalunkat (pl. milyen oldalakat tekint meg, illetve tapasztal-e valamilyen hibát). Ezek a cookie-k nem gyűjtenek információt, amelyek alapján azonosítható a felhasználó, és azért használjuk, hogy javítani tudjuk a honlapunk működését, megértsük a vevőink érdeklődését, és mérjük, milyen hatékonyak a hirdetéseink.

A teljesítményt biztosító cookie-kat az alábbiakra használjuk

  • Web elemzések (Analytics): statisztikákat szolgáltat arról, hogy használják weboldalunkat
  • Hirdetések válaszolási aránya: megmutatja, hogy milyen hatékonyak a hirdetéseink, beleszámítva azokat, amelyek a mi oldalunkra mutatnak.
  • Hiba menedzsment: segít nekünk, hogy fejlesszük a weboldalunkat a felmerülő hibák mérésével.
  • Design-ok tesztelése: weboldalunk különböző megjelenésű verzióinak teszteléséhez.

A fenti cookie-k közül néhányat harmadik fél használ, esetlegesen további információkért keresse fel ezen partnerek weboldalán található titoktartási leírásokat.

A honlapunk használatával elfogadja a Teljesítményt biztosító cookie használatát. Ezen cookie-k elfogadása feltétele honlapunk megfelelő használatának. Ha a felhasználó kikapcsolja ezeket a cookie-kat, nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését, illetve a megfelelő biztonságot oldalunk használata során.

Használatot elősegítő cookie-k: ezeket a cookie-kat különböző szolgáltatások nyújtására használjuk, illetve hogy megjegyezzük a felhasználó beállításait, hogy megkönnyítsük az oldal látogatását.

A teljesítményt biztosító cookie-kat az alábbiakra használjuk:

  • Emlékszik a felhasználó beállításaira, mint pl. weboldal elrendezése, a szöveg mérete, előnyben részesített beállítások és színek;
  • Megmutatja, hogy a felhasználó mikor jelentkezett be a weboldalra.

A fenti cookie-k közül néhányat harmadik fél használ, esetlegesen további információkért keresse fel ezen partnerek weboldalán található titoktartási leírásokat.

Az Ön hozzájárulása

A honlap böngészésével elfogadja, hogy cookie-kat helyezzünk el az Ön számítógépén abból a célból, hogy elemezni tudjuk, hogyan használja honlapunkat. Hogyha nem egyezik bele, hogy cookie-kat használjunk, amikor Ön ezen az oldalon böngészik, előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljes körűen működni.

További információk a cookie-król

A cookie-kal kapcsolatos részletesebb tudnivalókért keresse fel az alábbi weboldalakat:

Google AnalyticsCookie-k

Cookiek kezelése

A weboldal cookie kezelése (továbbiakban weboldal a weboldalon tett látogatás során, illetve az ott elérhető szolgáltatások igénybevételekor, a Felhasználó által adott hozzájárulás esetén egy vagy több karaktersorozatból álló azonosító file (?süti? vagy ?cookie?) kerül megküldésre és elhelyezésre a Felhasználó elektronikus hírközlő végberendezésén, számítógépén. A cookie által a Felhasználó böngészője egyedileg azonosíthatóvá válik. Az üzemeltető ezek alapján a Felhasználóknak a weboldal használatával, böngészési szokásaival kapcsolatos adatait kezeli, és tárolja a munkamenet során megadott adatokat. A cookie-k használatát a Felhasználó a weboldalon megjelenő felugró ablak segítségével hagyhatja jóvá.

A cookie-k lehetnek ?állandó? vagy ?munkameneti? típusúak, melyeket a böngésző különféle időpontig, lejáratig tárol, feltéve, hogy azt a Felhasználó nem törli vagy tiltja le (lásd lent). Az adatokat a szolgáltató különböző időpontig kezeli, ez lehet 10 perc, 30 perc, a böngésző bezárásáig, az adott munkamenet végéig, vagy 2 hét, 30 nap, 6 hónap, illetve 1, 2, vagy 3 év is. Amennyiben a cookie állandó (vagyis nem ideiglenes) jelleggel kerül elhelyezésére, az adatokat a szolgáltató addig kezeli, amíg a Felhasználó a hozzájárulását jelen Felhasználási Szabályzat feltételei szerint vissza nem vonja. A jelen pontban meghatározott célból kezelt adatokat a haladéktalanul törli, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy a Felhasználó így rendelkezik.

A cookie-k általi adatkezelés célja a felhasználói élmény testre szabása, így azok a személyre szabott kiszolgálás érdekében, a weboldalon elérhető, információs társadalommal összefüggő (elektronikus kereskedelmi) szolgáltatások személyre szabott nyújtása érdekében, továbbá a Felhasználók azonosítása, a részükre kedvezőbb, érdeklődésüknek megfelelő tartalmak kialakítása és elérhetővé tétele érdekében, valamint azért kerülnek alkalmazásra, hogy az azonosítást követő bejelentkezést követően a Felhasználó a belépéshez kötött funkciókat használhassa. A cookie-k által felvett adatok kezelésének célja továbbá látogatottsági információk gyűjtése, statisztikák készítése. A weboldalakról begyűjtött cookie-információk segítségével követni tudja az új és visszatérő látogatók számát, statisztikákat tud készíteni a weboldalon érzékelt aktivitásról, a Felhasználók által felkeresett oldalakról, így jobban megismerheti a használati szokásokat, továbbá lehetősége nyílik információkat elemezni, hogy ezzel is elősegíthesse a weboldal szolgáltatásainak fejlesztését és javítását.

A weboldalon alkalmazott cookie-k típusuk, lejáratuk szerint:

  • ún. élményjavító-, teljesítményjavító-, funkcionális-, célzás-, vagy reklám cookie
  • a google cookiek lejárata: _utma 2 év a beállításról / frissítés _utmt 10 perc _utmb 30 perc a beállításról / frissítés _utmc böngésző bezárásig _utmz 6 hónap a beállításról / frissítés _gads 2 év a beállításról / frissítés
  •  facebook fbm_ 1 év a beállításról / frissítés fbsr_ 1.5 óra a beállításról / frissítés
  •  ns-device 30 nap a beállításról / frissítés

A Felhasználó a böngészőjében képes törölni a cookie-t a saját számítógépéről, valamint annak alkalmazását le is tilthatja. A cookie-kat jellemzően a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem beállítások alatt lehet kezelni. A legtöbb böngésző alapértelmezés szerint automatikusan elfogadja a cookie-kat, de a böngésző biztonsági beállításának (tiltás/visszavonás) módosításával a Felhasználó elutasíthatja, illetve kiválogathatja azokat.

A Felhasználó a Google Analytics hirdetési funkcióit és a Google Display Hálózat hirdetéseit a Google fiókjába történő belépésével tilthatja le, vagy szabhatja személyre. A cookie-k által gyűjtött adatok kezelését az igénybevevő önkéntes hozzájárulása alapján kezeli. Azonban amennyiben a cookie-k használatát a Felhasználó letiltja, illetve annak elhelyezéséhez és használatához nem járul hozzá, abban az esetben nem feltétlenül biztosított a weboldal valamennyi funkciójának zavartalan használata, ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja.

Az adatkezelés önkéntes hozzájáruláson alapul: Az adatkezelés jogalapja az Infotv. 5. § (1) a.) pontja alapján az érintett önkéntes hozzájárulása, továbbá az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 155.§ (4) bekezdése szerinti hozzájárulás. Az adatkezelés célja: a Felhasználók azonosítása, egymástól való megkülönböztetése, a Felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása, a Felhasználók azonosítása, nyomon követése, a weboldal látogatása során rögzített adatok felhasználásával személyre szabott ajánlatok megjelenítése, a felhasználói preferenciák tárolása és a Felhasználók követése.